Samsung este printre pionierii companiilor care au pătruns pe piața smartphone-urilor și a gadgeturilor. Acum, când piața este invadată de tot mai mulți producători, Samsung revine în atenția publicului prin cel mai nou proiect al lui. 

Compania Samsung  a investit aproximativ 7 miliarde de dolari într-un proiect public de construire a unui oraș.

Orașul este construit, într-o zonă mlăștinoasă care se află la 200 de km distanță de capital Coreei de Sud,  Seul. Orașul demonstrativ  care se află în cadrul Samsung „Digital City” și constă dintr-un stadion 5G, un nod de conectivitate 5G și un chioșc 5G, fiind ipotetic un oraș al viitorului

Stadionul 5G dorește să ofere experiența de internet 5G pe viitoarele arene în timpul unor manifestări sportive, concerte, conferințe și alte evenimente la care ar putea participa un număr mare de oameni. Cu rețelele 5G, mulțimea de oameni aflați pe stadion pot transmite simultan fișiere video de înaltă definiție prin tehnologia MIMO , adică Multiple Input Multiple Output.

Nodul de conectivitate 5G are că  focus aspectele orașului inteligent. Acesta prevede un viitor în care televiziunea de supraveghere cu circuit închis, semnalele digitale și alți astfeli de senzori sunt conectați prin tehnologii 5G și alte tehnologii pentru un control mai bun al traficului.

Chioșcul 5G, permite că hotspot-urile 5G să ofere viteze de descărcare mult mai mari. Aceste chioșcuri ajută, la actualizarea hărților și a software-ului pentru vehiculele autonome ale viitorului. Aceste zone hotspot pot ajuta, de asemenea, la descărcări de imagini de dimensiuni mari în timpul deplasării.

Samsung și puterea ei peste Coreea de Nord

Samsung influențează puternic dezvoltarea economică, politică, media și culturală a Coreei de Sud.  Prin companiile sale afiliate se produce aproape o cincime din totalul exporturilor din Coreea de Sud. Veniturile Samsung reprezintă 17% din PIB-ul Coreei de Sud, mai exact de 1.082 miliarde de dolari americani.

 

Naționalismul coreean

Coreea de Sud mai este numită și „Țara dimineților liniștite” și are capitala la Seul, a doua metropolă din lume că mărime și un important oraș pe plan mondial.

În Coreea de Sud au existat diverse mișcări de-a lungul istoriei pentru a menține identitatea, istoria și etnia culturală coreeană. Unii îi spun patriotism, alții naționalism de stat. Oricum ar fi numit, acesta este slab, în comparație cu naționalismul rasial mai important.

În timp ce în Coreea de Nord, majoritatea cetățenilor consideră statul și rasa lor ca fiind același lucru, majoritatea sud-coreenilor afirma că  „rasa coreeană” și statul lor, cel sud-coreean că fiind entități separate datorită existenței unui stat coreean concurent în Coreea de Nord. Mai pe scurt, în timp ce naționalismul rasist din Coreea de Nord întărește patriotismul față de stat, în Coreea de Sud,  patriotismul este subminat.

Lipsa naționalismului este resimțită în societatea  sud-coreeana. Pentru Coreea de Sud nu există o sărbătoare națională care să comemoreze doar statul însuși. Ziua Constituției  își împarte data cu înființarea statului sud-coreean. S-a renunțat la comemorările statului sud-coreean sau la înființarea acestuia în favoarea concentrării și exaltării altor aspecte. Drept urmare, multor sud-coreeni nu le este clar când a fost înființat propriul stat, spre deosebire de nord-coreeni.

Unul dintre motivele care ar explică lipsa de afinitate a sud-coreenilor pentru statul sud-coreean se ar fi o concepții greșita prin care se crede că doar Coreea de Nord și-a eliminat regimul de colaboratori pro-japonezi din perioada colonială și că Coreea de Sud nu. Deși, în realitate primul  Coreea de Nord nu a recurs la această eliminare.

Un alt factor este reprezentat de sud-coreenii, care  își privesc interacțiunile cu statul lor în contexte negative, cum ar fi atunci când trebuie să se raporteze pentru serviciul militar obligatoriu sau să plătească amenzi.

Cu sau fără naționalism, Coreea de Sud este casa uneia dintre cele mai influente și puternice companii producătoare de telefoane mobile inteligente și gadgeturi, companie care pare că vrea nu doar să țină pasul cu tehnologia, dar să îl și grăbească.