Fie că vrei să începi un stil de viață sănătos ori ai deja unul, legumele și fructele trebuie să fie actorii principali ai dietei tale.

Chiar dacă râvnim mâncăruri de tipul fast-food, care sunt foarte gustoase și menite să te facă să vrei să mănânci și mai mult, este important să știm să echilibrăm dieta noastră, astfel încât să introducem și alimente sănătoase în aceasta.

Unul dintre cele mai simple moduri de a îmbina mai multe fructe și legume în alimentația noastră sunt smoothie-urile.

Acestea sunt sucuri cu textură densă și cremoasă, care au în compoziția lor fructe sau legume, proaspete sau congelate, și care sunt amestecate cu apă, lapte sau iaurt, după preferințe. Pe lângă acestea, mai pot fi adăugate și alte ingrediente, precum: nuci, semințe, ierburi aromatice, suplimente din plante, îndulcitori.

De asemenea, smoothie-urile pot fi făcute doar din fructe sau legume, dar și combinate, pentru un plus de vitamine. Tot ce trebuie să ai pentru a putea face sucul este un blender, în care să adaugi ingredientele alese împreună cu lichidul și gata: ai un smoothie delicios și sănătos.

Având în vedere ușurința și rapiditatea pregătirii băuturii, aceasta poate fi consumată în locul micului dejun sau ca o gustare între mesele principale ale zilei.

Smoothie-urile sunt soluția cea mai simplă pentru introducerea legumelor și fructelor în alimentația zilnică a fiecăruia. Dar, pe lângă asta, aceste sucuri naturale au și alte benefici asupra organismului uman. Iată câteva dintre ele:

Ajută la creșterea aportului zilnic de fibre. Acestea sunt foarte importante pentru organism, deoarece „conțin substanțe nutritive esențiale, care ajută digestia prin prevenirea constipației şi creșterea bacteriilor benefice din tractul digestiv. Ajunse în stomac, își măresc volumul sub acțiunea lichidului gastric, induc senzația de sațietate și au rol în prevenirea obezității”.

Ajută la întărirea sistemului imunitar. Consumul de fructe și legume duce la creșterea nivelului de vitamine si minerale pe care le primește organismul, deci la întărirea sistemului imunitar. Așadar, includerea ingredientelor variate în prepararea sucului ne oferă posibilitatea de a extrage o multitudine de substanțe benefice pentru organism.

De exemplu, „citricele, cum ar fi grapefruit, portocale, mandarine si lamai, contin cantitati crescute de vitamina C, potasiu si folat, ce sustin sistemul imunitar si sinteza de colagen. Fructele de padure sunt bogate in antioxidanti si fitonutrienti ce protejeaza organismul de boli. Fructele tropicale sunt surse de vitamina C, potasiu, folat, mangan. Drupele includ cirese, caise, piersici, prune – surse de beta caroten, potasiu si vitamina C, la fel ca poamele. Pepenii sunt, de asemenea, bogati in vitamina C”. De asemenea, includerea legumelor verzi aduc un plus de vitamina K, antioxidanți, betacaroten și altele.

Hidratează organismul. Fiindcă au ca bază lichidele, dar și pentru că fructele și legumele sunt bogate în apă, smoothie-urile ne ajută să consumăm cantitatea necesară de lichide pentru a rămâne hidratați. Totuși, aceste sucuri nu înlocuiesc consumul zilnic de apă.

Ajută la digestie. În special ingredientele verzi „pot reduce disconfortul gastric si pot sustine digestia. Unele ingrediente din smoothie pot fi utile daca suferiti de sindromul de intestin iritabil si alte probleme digestive”.

De asemenea, smoothie-urile pot ajuta și la pierderea în greutate, atâta vreme cât sunt consumate cu moderație, fără a depăși numărul zilnic de calorii. Astfel, sucurile pot lua rolul gustării dintre mese, pentru că sunt sățioase și dau senzația de plin.

Pe lângă toate aceste beneficii ale smoothie-urilor, trebuie să fim atenți la cantitatea de zahăr din ingredientele folosite. Chiar dacă sunt bogate în multivitamine, unele fructe au și o cantitate mai mare de zahăr. Astfel, dacă preferăm ca smoothie-ul să fie mai dulce, putem folosi fructe precum: portocală, banană, ananas, pepene roșu, sau îndulcitori naturali, cum ar fi: siropul de agave, de stevie sau mierea.

Așadar, consumul de fructe și legume preparate sub forma unui smoothie poate fi aliatul unei diete sănătoase și echilibrate. Pentru asta trebuie doar să fim atenția la alegerea ingredientelor pe care le folosim pentru a prepara băutura și, totodată, să o consumăm moderat.