Vedem la tot pasul, pe rețelele de socializare postări ale persoanelor publice care promovează un produs, o locație sau un serviciu. De obicei, aceste tipuri de postări, poartă o descriere de tipul “parteneriat plătit” în funcție de rețeaua socială în care apare. Chiar și în România, această practică a devenit cea mai eficienta dar și  cea mai populară modalitate de a-ți îmbunătăți prezența în mediul online. Dar, ce sunt mai exact parteneriatele online, cine le poate obține și mai ales cum funcționează ele?

Ce este mai exact un parteneriat online?

Parteneriatele sunt mai pe scurt oferte pe care parteneri unilaterali și le fac, pentru a scoate un produs unic, pentru a se ajută reciproc la promovare sau pentru a derula campanii. Ceea ce oferă un plus colaborărilor este că toți cei implicate în cadrul lor au de castigat.

Instagramul și colaborările

Era în care Instagram era doar o aplicație unde iți poți posta fotografiile mai mult sau mai puțin artistice a apus demult. Acum, rețeaua socială este mai mult decât atât, a devenit un magazin online, unde poți găsi tot ce dorești. De la pagini care vând obiecte vestimentare, la reclame pentru diferite branduri de mâncare, toate le găsești pe Instagram. De-a lungul anilor,  aplicația a avut parte de o evoluție rapidă, care nu face decât să îi ajute pe cei care vor să își promoveze afacerea.

În anul 2017, Instagram a lansat un instrument care oferă mai multa trasnparenta postărilor sponsorizate. Astfel, a fost creeata o secțiune suplimentară sub numele de utilizator pe care scrie “Parteneriat plătit cu” urmat de numele paginii de Instagram a brandului sponsorizat.

Colaborările nu reprezintă doar un transfer a unei sume de la la brand la influencer, ci acesta din urmă poate beneficia și de cadouri sau coduri afiliate. În cazul codurilor afiliate, unii influenceri pot primi plata în funcție de numărul de accesări sau pot primi un procent din vânzările care se convertesc din link-ul propriu-zis.

În cazul în care atât brandul, cât și influentatorul obțin un profit reciproc, relația de colaborare trebuie dezvăluită.

Totuși, dacă un brand plătește un influencer pentru a cere urmăritorilor săi “dea add” paginii acelui brand pe Instagram, aceasta este în continuare o relație plătită. Exista cazuri în care influencerul nu cere publicului sau să cumpere un anumite produs, însă promovează în continuare marca și este plătit  pentru aceasta acțiune.

Ce este un influencer și când obține el o colaborare?

O definiție ușor de reținut, oferita de Jurnalul Digital de Marketing arată că un influencer este o persoana cu cel puțin câteva mii de urmăritori pe diferite rețele sociale. Un influencer poate fi de la de la blogger, la Instagrammer sau YouTuber, chiar și un creator de conținut pe Tik Tok. Ce au aceștia în comun este faptul că sunt capabili să influențeze masele.

Însă, la baza, un influencer este un lider de opinie ce are că scop distribuirea mesajelor prmotionale în numele unor branduri sau companii, în schimbul cărora primesc recompense. Acesta obține colaborări în momentul în care atinge un anumit număr de urmăritori și are capacitatea de a îi convinge sau de a-I influența să cumpere un produs sau să viziteze pagina unei mărci.