Comerțul online este un business extrem de profitabil în întreaga lume, dar și în România. Alegând nișa potrivită, ai putea câștiga chiar și peste 3000 de Euro lunar, fără prea mult efort.

În cazul în care nu știai, eu sunt web designer, iar aproximativ 35% din proiectele la care lucrez sunt magazine online, astfel că sfaturile pe care urmează să ți le dau vin din propria experiență, dar și de la antreprenorii cu care eu colaborez și care investesc în online.

BTW, vezi AICI câți bani câștig lucrând pe net, de acasă.

Iată 3 sfaturi pe care le-am primit de la cei cărora le-am construit magazine online:

#1: Alegerea produselor      

Un lucru extrem de important, pe care antreprenorii îl urmăresc în unanimitate, este alegerea publicului țintă și a nișei pe care vor lucra. Vestea mai puțin bună este că acest pas este și cel mai complicat.

Mai mult, dacă ai observat că mulți dintre prietenii tăi vând (să spunem) obiecte de decor, acest lucru nu înseamnă că și tu vei avea succes alegând această nișă.

Sfatul meu este să faci un studiu de piață pentru a identifica oportunitățile, iar din produsele, sau nișele identificate, să alegi ceva ce ți se potrivește și în care ai totuși puțină experiență.

Câteva idei de produse pe care le poți vinde online în 2020 sunt:

  • Pet Shop – în special accesorii și produse de îngrijire pentru animale, și nu mâncare.
  • Tech Gadgets – lumea se îndreaptă din ce în ce mai tare către tehnologie, iar produsele smart sunt la mare căutare.
  • Accesorii de călătorie – de la genți și până la baterii externe, posibilitățile în acest domeniu sunt aproape nelimitate, iar cererea depășește momentan oferta.

#2: Platforma de e-Commerce    

Platforma de e-Commerce pe care urmează să o implementezi pentru website-ul tău poate face diferența în termeni de SEO (indexare Google), experiența utilizatorului, dar și ușurința cu care vei putea modifica sau adăuga produse noi.

Fiind un small business, cel mai probabil nu vei putea investi într-o echipă IT dedicată, care să se ocupe exclusiv de website, iar responsabilitatea administrării acestuia va fi în mare parte a ta.

Așadar, iată două caracteristici obligatorii pe care platforma magazinului tău online ar trebui să le aibă, pentru a avea succes în online:

  • Să fie ușor de administrat de către tine, dar și ușor de folosit de către utilizatorii website-ului;
  • Să fie mobile friendly. Google prioritizează indexarea website-urilor adaptate pentru dispozitivele mobile;

De asemenea, acordă atenție detaliilor SEO, dar și vitezei de încărcare. Cu cât website-ul tău se mișcă mai încet, cu atât Google te va „penaliza” și va trimite magazinul tău către ultimele pagini de căutare.

#3: Campaniile de marketing   

Online-ul permite tuturor accesul la piața de desfacere, iar acest lucru poate fi un avantaj, sau un dezavantaj pentru tine. Campaniile de marketing și modul în care administrezi bugetele pentru reclamele online pot fi extrem de complicate, în special pentru că reprezintă o activitate recurentă.

De asemenea, ar trebui să știi că marii retaileri investesc sute de mii de euro în campaniile Google sau Facebook. De aceea, alegerea cuvintelor cheie în care vei investi, dar și a publicului țintă de pe platformele de Social Media sunt vitale pentru succesul magazinului tău online.

Personal, cel mai bun sfat pe care ți l-aș putea da este ca, dacă nu ești sigur de modul în care ai construit o campanie, să nu investești niciun ban în ele și să apelezi la un profesionist în acest domeniu.

Acestea fiind spuse, dacă plănuiești să faci bani cu un magazin online în 2020, fă-ți foarte bine temele, alege platforma potrivită și construiește campanii de marketing eficiente.