Pe măsură ce s-a dezvoltat, internetul a intuit foarte bine nevoia noastră de a comunica și nu a fost mult până la apariția rețelelor sociale, ale căror scop incipient a fost acela de a conecta lumea, de a facilita interacțiunea cu prietenii, cu familia și a conecta oamenii cu societatea. Cu timpul, rețelele de socializare au devenit parte integrantă a vieții noastre de zi cu zi reușind să ne schimbe rutina zilnică.
Deși aparent inofensive se constată tot mai mult că invazia imaginii perfecte care e peste tot în rețelele de socializare influențează schimbări drastice în comportamentul și stima noastră de sine, dând naștere chiar și unor expresii noi în limbajul universal:”body shaming”, ”cyber bullying”, etc.
Din fericire există căi de a combate efectele fizice și mentale ale abuzului de social media. Iată câteva dintre căile prin care poți regăsi stima de sine și te poți iubi, în era digitală:

Fă din starea ta fizică, mentală și spirituală, o prioritate. E destul de greu să îți amintești că iubirea de sine trebuie practicată ”on a daily basis”. Să te iubești pe tine, presupune să îți faci timp pentru bunăstarea corpului, minții și sufletului tău, atât online cât și offline. Așa că în loc să pui accent pe numărul de like-uri ale unei postări, încearcă una din modalitățile de mai jos, prin care îți poți da un ”boost” de încredere:
Fă curat în news feed – poți urmări conturi care promovează body – positivity, care te inspiră și care vorbesc despre luptele tale și felul tău de a fi. În paralel, golește news- feed-ul de conturi care încurajează comparația constantă cu alte persoane (fiecare suntem unici!), care te descurajează sau care îți alimentează nesiguranța.
Fă mai multe selfie-uri – cercetătorii (https://news.uci.edu/2016/09/13/uci-study-links-selfies-happiness/) au descoperit că a face selfie-uri contribuie la creșterea nivelului stimei de sine. Așa că ia telefonul și joacă-te!

Ai grijă de corpul tău (nu, asta nu înseamnă să ții diete peste diete și să sari pe cântar de câte ori ai mâncat o înghețată!). Ci să îi oferi corpului și organismului tău atenția și grija cuvenite, în fond e singurul care ne permite atâtea experiențe minunate. Așadar ai grijă să dormi suficient, să te hrănești cu nutrienții de care ai nevoie, să te relaxezi și să acorzi atenție spiritualității, să faci mișcare într-un mod în care îți face plăcere. Rutina zilnică de îngrijire va aduce cu sine o serie de beneficii și te va face să te simți mereu bine în pielea ta.
Deconectează-te. Da, știu e greu să te abții, dar poți începe treptat. Telefoanele ne-au devenit extensii aproape firești, însă vei descoperi că sunt atâtea lucruri cu care îți poți ocupa timpul și poți trăi chiar aventuri la care nu te așteptai. În plus, vei observa că odată ce ți-ai impus limitarea timpului pe social media, vei putea să te delimitezi de identitatea ta virtuală, să te eliberezi de presiunile acesteia și vei avea ocazia să îți reevaluezi obiceiurile sociale dintr-o altă perspectivă.
Nu te mai compara cu alții. Poate unul dintre cele mai bune sfaturi, dar și cel mai greu de urmat. Închei cu un exercițiu pe care te invit să îl faci. Gândește-te la ultima dată când ai dat scroll pe social media. Te-ai simțit inspirat/ă? Invidios/oasă, poate? Comparația este inevitabilă, mai ales când pare că toți duc o viață de invidiat. Însă adu-ți aminte că social media funcționează ca un ”highlight reel”, unde oamenii evidențiază cele mai bune momente, afișează cele mai cool outfit-uri, editează poze și folosesc filtre, fie pentru că vând ceva (o imagine, un produs, o iluzie), fie pentru că sunt la fel de nesiguri despre ei, ca tine. Ceea ce vezi este departe de a fi o reproducere fidelă a realității ci o colecție idealizată a vieților noastre. La fel cum tu nu ai posta o zi proastă, o întâmplare neplăcută, o lacrimă de deznădejde, nici altcineva nu ar face-o, fiindcă am ales să credem că asta ne face slabi, când de fapt asta e viața, astea sunt sentimentele, e felul în care lumea din jur ne afectează și este absolut uman.