Se preconizează că industria produselor de îngrijire a pielii va atinge valoarea de 189 de miliarde de dolari până în anul 2025 (vorbim de o creștere exponențială, având în vedere că studiile au ca perioadă de referință, doar 13 ani).  Datorită creșterii numărului de persoane care folosesc produse de îngrijire a pielii pentru a combate efectele îmbătrânirii dar și datorită schimbării vârstei de la care tinerii încep să folosească produse de îngrijire pentru ten, industria cosmetică e în creștere constantă, devenind un domeniu în care tot mai mulți investitori se grăbesc să își dedice experiența și finanțele .

Statisticile arată profilul consumatorului din anul 2019 până acum. Se evidențiază o sporire cu 54 % a cererii pentru cosmetice din ingrediente „naturale”, ”bio”, sau ”vegane”. Ceea ce nu toată lumea cunoaște, este faptul că FDA (în USA) sau ANPC (în România) ambele autorități pentru reglementarea producției de alimente și medicamente nu sunt implicate în autorizarea procesului de producție, ci urmăresc doar conformarea cu etichetarea corespunzătoare a produselor, încadrarea în termenul limită de valabilitate, respectarea prevederilor legale privind combaterea regulilor incorecte în cazul promoțiilor, etc. Astfel că dozajul cantităților de ingrediente ”bio” sau ”naturale” dintr-un produs cosmetic nu trebuie să fie de 100% pentru a primi eticheta de ”produs natural”.

Nebunia cerinței crescânde a produselor de proveniență naturală în produsele cosmetice vine ca o consecință oarecum naturală a demonstrării că unele substanțe conținute de cosmetice sau care persistă în modul de ambalare, cum ar fi BPA și BPS – două substanțe despre care s-a demonstrat că interferează cu producția naturală a hormonilor din organismul uman, dar și cu activitatea glandei tiroide, sau probabil vă amintiți cazul pudrei de talc Johnson&Johnson, care a fost contaminată cu azbest, o substanță care cauzează cancer ovarian. Există încă sute de procese pe rol și au fost acordate milioane de euro despăgubiri până acum. Cu aceste premise, a putut lua naștere așa zisul ”marketing al fricii”. Într-adevăr, de-a lungul timpului , au fost semnalate o serie de cazuri de produse cosmetice care conțin substanțe dăunătoare. Tot în timp, semnale de alarmă au fost trase și au fost interzise folosirea anumitor substanțe în componența produselor cosmetice și de îngrijire corporală. Însă nu trebuie să uităm că nu toți compușii chimici sunt dăunători și că nu există produse naturale 100%, cel puțin nu comercializate la preț de retailer. Acest lucru este un mit. Vă dau un exemplu: puțini știu că parfumanții dintr-un produs cosmetic sunt compuși chimici, sau că procedurile prin care se extrag la nivel de producție în masă, substanțele active din plante, nu sunt un proces natural, la rece și nici nu are cum să fie.

Așadar nu ne rămâne de făcut decât să acordăm o atenție deosebită nevoilor proprii în ceea ce privește produsele de îngrijire și să urmărim câteva aspecte atunci când le achiziționăm și intenționăm să le folosim: achiziționați produse numai din magazine sau raioane specializate, verificați integritatea și calitatea ambalajului, examinați cu atenție eticheta, verificați termenul de valabilitate. Și cel mai important, încercați să nu vă lăsați păcăliți de promisiunile de marketing făcute de producători și comercializați.